Cum am ales scaunele de masina pentru copii




Eeee de cand imi doresc sa scriu articolul acesta!! De ce? Simplu. Pentru ca e important. E foarte important. Siguranta pentru mine e primordiala asa ca evident cand a venit pe lume Eva m-am documentat ce as putea face sa fie totul ok atunci cand calatorim cu masina. 
Am studiat destul de mult si am concluzionat ca statul cu spatele la directia de mers este de 5 ori mai sigur pentru copiii mici (pana in 6 ani). Detalii despre asta se pot gasi in linkurile de mai jos:
http://www.carseat.se/rearfacing/what-is-erf/ http://www.carseat.se/rearfacing/rear-facing-basics/  https://csftl.org/why-rear-facing-the-science-junkies-guide/ 
https://www.youtube.com/watch?v=tuZFVPv3Rpk https://www.youtube.com/watch?v=Sg5i9YInU64 https://www.youtube.com/watch?v=WzjnKQ1Dz80 
“Anatomia copilului in primii ani de viata este diferita fata de cea a adultului, capul acestuia reprezentand 25% din greutatea corporala in primii 2 ani de viata. Intr-un accident zona cervicala si capul sunt cele mai vulnerabile parti ale corpului care au de suferit atunci cand copilul sta cu fata la sensul de mers (ff).
 Intr-un scaun cu spatele la sensul de mers (rf) spatarul acestuia absoarbe fortele, le distribuie pe suprafata lui astfel incat capul, coloana cervicala, clavicula, memeprele superioare si inferioare sunt protejate.
 Acest mod de transport a fost adoptat prima oara in Suedia incepand cu anii 1960, inregistrandu-se o scadere drastica a mortalitatii infantile in urma accidentelor auto.” (Preluare de le grupul Rear-facing prelungit Romania)
 Cum am ales scaunele de masina ale Evei si acum cel al Anei. 

De la nastere e necesara o scoica, mai exact de la 0-13kg. Scoica reprezinta cel mai sigur mijloc de transport pentru bebelus, inca de la maternitate si pana la 10-13kg asa cum mentioneaza producatorul. Limita de inaltime este dictata de copil, atunci cand ii iese capul din ea este necesar altceva, se trece la un scaun auto de grupa potrivita dimensijnilor copilului.
Sunt foarte multi producatori de carucioare care au pachete 3 in 1. Eu asta mi-am dorit. Sa pot gasi o scoica compatibila cu caruciorul. Merg destul de mult cu masina asa ca este necesar sa pot lua copilul cu tot cu scoica din masina si sa pot monta pe cadrul caruciorului. Plus ca noi si prin casa am folosit scoica pusa pe carucior (da e spatiu prin casa 😂)

0-10/13 kg



La Ana, fiind cea mai recenta alegere, ne-am orientat catre Peg Perego Primo Viaggio SL. De ce? 
1. E o scoica testata si cu rezultate foarte bune ADAC (link adac)
2. Este noua 
3. Face parte dintr-un sistem 3 in 1 
4. E acceptabila la pret

Imi placea foarte mult caruciorul Stokke, a carui scoica este deasemenea testata si are rezultate foarte bune pe ADAC. Doar ca pretul m-a demoralizat. Initial am vrut sa iau la mana a doua, apoi am inteles ca nu as avea idee daca a fost sau nu implicata intr-un accident si daca ar fi la fel de sigura ca in prima zi. Gasisem un sistem Stokke 3 in 1 la 3500 ron dar produsele aveau 10 ani deja. Acelasi produs nou este in jur de 7500 (varianta cea mai noua). Am renuntat. Produsul ales de noi a costat cu totul (am obtinut si o reducere) 2800 ron.

0/9-18 kg 
De cand ne-a ramas mica scoica Evei am ales acum aproape 3 ani un scaun Cybex Sirona M1 360. 
Motivele principale au fost:
1. Testat ADAC cu rezultat bun - siguranta pe primul loc
2. Functia de rotire a fost exceptionala (inca ma gandesc ce as fi facut fara ea) totul mi se pare foarte simplu si intuitiv la acest scaun. 
3. Pozitii foarte bune de somn
4. Nu a fost un scaun ieftin 2000 ron la acel moment dar a meritat. 
Urmeaza sa il schimbam. Este un scaun scos din productie, functia de rotire fiind eliminata la modelul m2 ce se gaseste acum pe piata. Deasemenea este certificat ECE R44/04 si nu este iSize. Ramane mic pe la 18 kg sau 102-103 cm desi initial e recomandat pana la 4 ani. Eva are deja 17 kg si 103 la cei 3.6 ani ai ei. 

9-25kg
Dupa lungi discutii am reusit sa facem o lista scurta cu ce scaune ne dorim sa testam acum ca e necesar sa il schimbam pe cel al Evei. 
Lista scurta se invarte in jurul a:
Axkid Duofix (rf/ff) / Kidzone 
Axkid Minikid (rf only) 
Britax Max Way Plus (rf)
Britax Multi Tech

Ce am cautat?
1. Sa fie testat, fie ADAC, fie sa aiba Testul de Siguranta Suedez trecut (acest test este trecut doar de scaune rf)
2. Intial am vrut sa aiba isofix (de aici pe lista Duofixul), apoi am inteles ca isofixul poate fi folosit doar pana la 18 kg deoarece exista limita pe el de 33 kg (scaun plus copil). Deasemenea m-am lamurit ca centurile sunt foarte ok si ca makoritatea scaunelor au si alte ouncte de prindere (ca de ex Akkidul are de scaunul din fata)
3. Pozitia de dormit nu mai este un criteriu deoarece inclinatie la scaune pt copiii mari nu exista. Se comsidera ca pot calatori in pozitie verticala si nu la max 45 grade inclinatie musai. 
4. Sa fie destul de compact si sa ocupe ceva mai putin spatiu in masina astfel incat cel ce ocupa locul pe scaunul din fata sa nu stea foarte inghesuit asa cum am patit cu Cybex. 

Ce am ales? Inca testam, am reusit sa gasim pt test 2 modele dar vrem sa verificam toate cele 4 scaune in masina ca sa putem vedea cum sta Eva, cum se aseaza totul pe masina noastra. Va recomand cu caldura sa testati atunci cand cumparati cel putin 2 optiuni deoarece in functie de structura masinii se poate sa nu fie comod pt copil si nu va doriti plansete ci mai degraba praf de somn. 
Va anunt ce am decis! 

Ca sa sumarizez motivele:
1. Siguranta
2. Comoditate
3. Pret

Daca la comoditate as fi facut rabat sau la pret as fi urcat sau coborat in functie de posibilitate cu certitudine la siguranta nu as fi clintit! 

Safe and quiet travels! 😘

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Sfaturi oftalmologice pentru vacantele de vara - Interviu cu Roxana Cozubas

8 jocuri educative si distractive pentru copiii cu parinti nostalgici (varste 3-7 ani)

4 rezervatii si alte campuri cu flori pe care să le vizitați în această primăvară