Cum am facut fata caniculei din Viena la 8 luni.

1 august 2017. Nu stiu daca va mai amintiti, caldura din perioada aceea, pentru ca si in Bucuresti a fost cod portocaliu. Rezervasem biletul pentru Viena de ceva timp, asa ca nu mai puteam da inapoi chiar daca se anuntau temperaturi de aproape 40 de grade  in "capitala elegantei". Cat de cald poate sa fie?! -imi ziceam eu- Si cat timp poate sa tina? Totusi e Viena..unde in general temperaturile sunt putin mai joase.

Daca e frig, mai pui o haina pe tine, daca ploua, mai iei o umbrela, dar daca este extrem de cald, ce faci?  Dupa experienta aceasta din Viena, pot spune ca nu am crezut vreodata ca va trebui sa ma feresc de caldura in asa hal incat sa nu iesim prea mult pe strazi. Atat de cald ca efectiv nu te puteai plimba! Si de ce ne-am dus in vacanta? Doar nu sa stam in casa!

Unde mai pui si faptul ca micuta Andreea in acea perioada nu prea era prietena cu caruciorul, asa incat trebuia doar sa o purtam in sistem. Cu siguranta stiti ce inseamna asta: corp la corp, lipit strans. Pai daca de abia puteam merge si respira, de abia suportam o haina pe noi, ce credeti ca am facut pana la urma in Viena?
Desi ne place mult sa NU stam pe loc si in casa in vacante, in aceasta mini vacanta de 4 zile, am cam stat. Ne-am aciuat la aer conditionat pe unde puteam. Fiind cazati in casa unor prieteni de familie , am stat destul de mult cu ei. Dimineata ar fi fost o perioada buna de iesit, dar pana ne trezeam, imbracam, luat mic dejun, se facea ora la care trebuia sa doarma iar Andreea, asa ca dimineata o pierdeam in general.

Prima iesire din casa a fost cu masina prietenilor la Muzeul Albertina, pe unde am stat cam 2 ore. Adica din aer conditionat in alt aer conditionat. Muzeul se află în Innere Stadt, centrul orașului Viena. Denumirea muzeului provine de la fondatorul său, Prințul Albert de Saxonia, Duce de Teschen. În salile palatului-muzeu sunt expuse peste 65.000 de desene și aproximativ 1 milion de lucrari de grafica, de la vechii maeștri la artiști moderni. Printre numele de referință se regăsesc  Leonardo da Vinci, Michelangelo Buonarroti, Rembrandt, Rubens, Eugène Delacroix, Édouard Manet, Paul Cézanne. Aer conditionat, arta, deci totul a fost perfect pentru noi.



Pe seara adica pe la orele 17-18 am ajuns la Palatul Schönbrunn fosta reședință imperială de vara în stil rococo. Am suferit de cald chiar si la ora aceea, dar, ce sa-i faci, ne doream mult sa ajungem si acolo.  Fiind unul dintre cele mai importante monumente culturale din țară, el a fost începând cu anii 1960 una dintre cele mai importante obiective turistice din Viena. Palatul și grădinile ilustrează gusturile, interesele și aspirațiile monarhilor din familia Habsburg.




Un alt obiectiv "must see" in Viena, este Casa Hundertwasser.
In ziua aceea, am resuit sa iesim din casa pe la ora 10.30- 11 dimineata, cand Andreea a adormit in masina. Prietenul de familie a ramas cu ea in masina, lasandu-ne pe noi sa admiram minunatul cartier. Asemanatoare cu o căsuță din basme, Casa Hundertwasser iese în evidența prin culori și neregularități – aflată în districtul Landstrasse, din Viena, cladirea rezidențiala conține 52 de apartamente, de culori și forme diferite. Concepută pentru a fi în armonie cu mediul înconjurator, cladirea are colturile rotunjite, podele ondulate și numeroase spații verzi, atât în interior, cât și în exterior. În construcția sa, au fost folosite numai materiale ecologice, respectând ideile artistului Friedensreich Hundertwasser.





Piata Sfantului Stefan, cu catedrala Sf Stefan. Catedrala în forma sa romanică și gotica, așa cum este văzută astăzi în Stephansplatz, a fost în mare măsură inițiata de Ducele Rudolf al IV-lea și se află pe ruinele a două biserici anterioare, prima fiind o biserică parohială sfințită în 1147. Cel mai important edificiu religios din capitala Austriei, Catedrala Sf. Ștefan a fost martorul mai multor evenimente importante din istoria acestei țari și a devenit, cu acoperișul său din țigle multi-colorate, unul dintre simbolurile cele mai cunoscute ale orașului



Cat a tinut caldura aceea? Cam 5-6 zile. Cat am stat noi acolo? exact 4 zile!
Cand s-a mai racorit si au inceput ploile? Fix cand am plecat noi! 😄
Pentru astfel de zile toride va recomand din tot sufletul  cea mai buna inghetata EVER de la Zanoni- din centrul Vienei.


Cam asa ne-am petrecut noi timpul in Viena, vizitatand ce am expus mai sus, foarte putin plimbandu-ne pe strazi din pacate din cauza caldurii, si mai mult prin muzee si restaurante. Deci se poate si cu un bebe in conditii nu tocmai favorabile. Important e sa fim optimisti si sa ne mentinem entuziasmul! 

Pupici de la bebe calator,
Andreea! 💋

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Sfaturi oftalmologice pentru vacantele de vara - Interviu cu Roxana Cozubas

8 jocuri educative si distractive pentru copiii cu parinti nostalgici (varste 3-7 ani)

4 rezervatii si alte campuri cu flori pe care să le vizitați în această primăvară