Top 7 lucruri de care ai nevoie cand pleci in vacanta cu bebe.



In primul an de viata al fetitei mele am plecat de acasa destul de des, nu de alta, dar am zis sa profit si eu de concediul meu de mamica! 😃
Ne-am bucurat de cateva calatorii prin tara si inca 3 cu avionul in afara tarii. La inceput nu stiam care e treaba cu bagajele, cu bebe, asa ca am luat toata casa cu mine! 🤣
Pe parcurs insa, mi-am dat seama ca nu e nevoie sa iei de fapt foarte multe, pentru ca totul sa fie muult mai usor, si mai relaxant. Da..poate veti spune ca o calatorie cu un bebe si cuvantul relaxare nu prea au ce cauta impreuna, daaar, eu zic, BA DA!! Se poate! 😉Bine..acum nu pun cazurile unor boli grave in care trebuie sa il doctoricesti toata ziua si sa cauti spitale! Zic grave, pentru ca noi am plecat intr-un weekend la mare chiar si cu ea racita..dar despre asta voi vorbi intr-o alta postare.
 
Deci, dragi parinti, eliberati-va de orice griji, si de prea multe bagaje, relaxati-va si enjoy the ride!
La inceput ma gandeam sa pun mai multe lucruri de care ai nevoie..dar pe parcurs mi-am dat seama ca, nimic nu e indispensabil daca pleci intr-un oras civilizat si ai ceva banuti la tine. 
Totusi, e bine sa aveti la voi:

1. Marsupiu sau un sistem de purtare. 
Din punctul meu de vedere, nimic nu este mai util in primul an de viata decat sa iti tii bebelusul in brate si totusi sa ai mainile libere! Sa-ti doarma in brate si tu sa te poti plimba pe unde vrei, sa urci munti sau scari, sa intri in magazine, in muzee, sau sa mergi pe drumuri mai putin prietenoase cu rotile unui carucior. Pentru noi a fost OAU!

2. Ghiozdanelul minune. 
 Un rucsac pe  care sa il umpli cu cele necesare! Nu stiu despre voi, dar eu, de cand sunt mamica nu mai stiu cum arata o geanta, in conditiile in care inainte nu mai purtasem un ghiozdan din liceu! 😃 Daca si porti copilul, cu atat mai mult, spatele fiind liber, rucsacul e numai bun atat pentru a te echilibra, dar si pentru a avea mainile libere si pentru a-ti mangaia odorul. Ghiozdanelul sau rucsacul 'ruulz' cand e vorba de iesit din casa! Si acum sunt toate modelele pentru a le asorta cu orice tinuta si pe toate buzunarele!

3. Un carucior usor, usor. Pun si caruciorul pe lista in cazul in care nu purtati copilul sau in cazul care e prea greu si nu il mai puteti cara la drumuri prea lungi. Asta nu inseamana ca exclud sistemul de purtare! In niciun caz! Doar ca, sa ai alternativa caruciorului dupa cateva ore bune de purtare, e mare lucru. Si cand zic usor, ma refer sa il poti cara intr-o mana strans, sau sa il ridici rapid in autobuze sau cobori scari prin metrouri (depinde de orasul in care mergeti). Asa am facut noi in Paris cand am plecat de dimineata pana seara pe drumuri..si am alternat carutul cu sistemul. Nu mai zic ca daca va mai cumparati cate ceva puteti atarna de manerele lui. Despre cel mai mic si usor carucior din lume cititi AICI.

4. Scutece, servetele umede si aleza. Fericiti fie cei care au facut aceste inventii! Intr-devar le poti cumpara de oriunde daca uiti sa le iei, totusi, pana ajungi in locul respectiv, ai nevoie pe drum musai de cateva bucati din fiecare ca sa previi orice risc murdaricios sau puturos. 😶

5. Cateva jucarii pentru a-i distrage atentia in cele mai grele momente. Stiu ca atunci cand e mic e atras cam de orice, si  poti sa inventezi..de la paiele de pe masa, cutii goale cu pietricele inauntru si pana la portofelul tau secretos! Totusi, in ghiozdanelul minune am avut tot timpul cateva jucarii sau carticele mici care stiam eu ca-i plac mai mult si despre care puteam vorbi. Atentie! Ele se dau pe rand  si in ultimele momente de iritabilitate ale copilului dupa ce ati incercat deja tot ce se poate. 😎

6. Ceva de rontait pentru bebelusii diversificati, evident. Practic pentru un bebe mai mic de 6 luni alaptat, acest punct nici nu exista, bagajul fiind si mai usor! 🙂 Inainte de a fi mamica, ieseam in parc cu prietena mea cu fetita de 1 an, si vedeam cum scoate din ghozdanelul minune, tot felul de cutiute cu gustarele: fructe, biscuitei,  fursecuri sau chiftele..toate bineinteles facute in casa usor de carat, sau speciale pentru bebelusi fara sare sau zahar. Eram uimita ce minuni faceau in momentele cheie in care cea mica era scartaita. Foarte utile sa ti le pregatesti de acasa, pentru ca mancarea de copii mici nu o prea gasesti peste tot de cumparat, si atunci e mai complicat.

7. Biberon si suzeta. Desi eu am alaptat, si n-am avut nevoie de ele, stiu ca e necesar sa ai un termos cu apa calda si masura de lapte praf pentru a le face pe loc lapticul cel de toate zilele. Suzeta de asemenea este musai in avion pentru desfundarea urechilor si mai ales daca sunt atasati de ea. Pentru un bebe alaptat acest punct iar nu exista, deci raman si mai putine lucruri necesare! 😃

Si ceel mai important de avut la voi ar mai fi  ZAMBETUL pe buze ca doar plecati in vacanta! 

Cu drag, Viviana 🌐

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Sfaturi oftalmologice pentru vacantele de vara - Interviu cu Roxana Cozubas

8 jocuri educative si distractive pentru copiii cu parinti nostalgici (varste 3-7 ani)

4 rezervatii si alte campuri cu flori pe care să le vizitați în această primăvară